• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Inledande skuldsanering

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

MRR

Kunnig medlem
Poäng: 111
Blev medlem
12 Oktober 2023
Meddelanden
119
Mottagna reaktioner
21
Poäng
111
När du fått inledande ska du inte betala direkt på några lån. Du ska hädanefter bara betala till Kronofogden. Det innebär att du inte betalar ngt på lånen i oktober
så dom pengarna får jag alltså "spara" ? och om jag har autogiro , då måste ja själv ta bort det ?

annan fråga ang skatteåterbäring.. tycker det är sjukt luddigt vad som gäller...

jag kommer få ca 60k, vad händer med dom ? har som sagt inledande just nu och hopppas verkligen den blir godkänd om 2-3 månader senast.
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

MRR

Kunnig medlem
Poäng: 111
Blev medlem
12 Oktober 2023
Meddelanden
119
Mottagna reaktioner
21
Poäng
111
KFM ansåg att några krediter var för färska samt
att ett samlingslån var för nytt. Inga nya uppgifter dock enl mig men så var det iaf. De avslog med att det därför inte var skäligt att bevilja mig skuldsanering. Så nu tänker jag att med den tid som förflutit sen den bedömningen hoppas jag att det nu går hela vägen.
jag fick samma, sedan sökte ja om igen och fick inledande... känns som det verkligen är från handläggare till handläggare ibland...
 

Coma

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
11 Mars 2023
Meddelanden
195
Mottagna reaktioner
56
Poäng
177
jag fick samma, sedan sökte ja om igen och fick inledande... känns som det verkligen är från handläggare till handläggare ibland...
Ja så är det ju och förra handläggaren fick flera fel i beslutet efter vi pratat i telefon så misstänker han inte förstod allt och allt blev tokigt i slutändan. Denna handläggare kändes direkt mer med på banan och inte alls så omständig. Sen om det är bra eller mindre bra för mig återstår att se.
 

Coma

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
11 Mars 2023
Meddelanden
195
Mottagna reaktioner
56
Poäng
177
så dom pengarna får jag alltså "spara" ? och om jag har autogiro , då måste ja själv ta bort det ?

annan fråga ang skatteåterbäring.. tycker det är sjukt luddigt vad som gäller...

jag kommer få ca 60k, vad händer med dom ? har som sagt inledande just nu och hopppas verkligen den blir godkänd om 2-3 månader senast.
Ja precis. När det gäller skatteåterbäring som ligger så långt fram när slutligt beslut om sanering är klar brukar man få behålla. De som får inledande på våren kan få med i sin betalplan att återbäringen ska betalas in till KFM. Men det kommer framgå av din betalplan
 

Coma

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
11 Mars 2023
Meddelanden
195
Mottagna reaktioner
56
Poäng
177
jag fick samma, sedan sökte ja om igen och fick inledande... känns som det verkligen är från handläggare till handläggare ibland...
Sen fick jag inledande bara någon timma efter samtalet sist och nu har det gått mer än 24 timmar. Går som på nålar
 

MRR

Kunnig medlem
Poäng: 111
Blev medlem
12 Oktober 2023
Meddelanden
119
Mottagna reaktioner
21
Poäng
111
Sen fick jag inledande bara någon timma efter samtalet sist och nu har det gått mer än 24 timmar. Går som på nålar
skulle va så grymt att få nu,

inte betala något i Oktober, betala till KF i November och sedan inte betela något i Dec, sedan få tillbaka sin skatteåterbäring. skulle va en dröm
 

Cissis

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
3 April 2023
Meddelanden
118
Mottagna reaktioner
46
Poäng
157
Fick förslag på skuldsaneringen för ca. 1 vecka sedan, så nu har betalplanen skickats ut till alla. Får se hur lång tid det tar nu o om några har nåt o säga…
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp